Az OSRAM lézermodulja az első, lézer fényszórókkal gyártott globális szériaautóban
Hans-Joachim Schwabe, az OSRAM speciális fénytechnikai ágazati vezérigazgató szerint: „A LED és lézertechnikai területen elfoglalt piacvezető pozíciónk mellett a lézerfény a járműlámpa-technológia következő lépéseként történő alkalmazása megint csak a mi szakértelmünk ékes bizonyítéka a világításrendszerek területén.”.
Az OSRAM már rendszerpartnerként kulcsszerepet játszott a BMW i8 lézeres első fényszórójának kifejlesztésében. Ezt 2014-ben dobták piacra, ez volt az első szériagyártott autó lézeres fényszórókkal. Ugyanaz az OSRAM lézermodul az új BMW 7 sorozatba van beépítve.
Lézerfény – a következő lépés az autóipari világítástechnikában
A lézer diódák nagy előnye a kis mérete: rengeteg fényt képesek előállítani rendkívül kis helyen. Egy lézerdióra pár mikronon majdnem pontszerű fényáramot képez, így az alkalmazott lencse akár egész kicsi is lehet. A kiemelkedően magas fényintenzitás szintén hozzájárul hosszú hatótávolságához. Ez az oka annak, hogy a jövő fényszóróit még a mainál is kisebbre fogják tervezni, a fényteljesítmény feláldozása nélkül. A dizájn és a funkcionalitás kombinációja azt jelenti, hogy a lézerfény óriási jövőbeli potenciállal rendelkezik az autóipari világítástechnikában.