Lézerfény az új BMW 7-esben

Lézertechnika az OSRAM-tól – ismét egy újabb prémium autómárkával kapható!

Lézertechnika az OSRAM-tól – ismét egy újabb prémium autómárkával kapható!

29.02.2016 | Products

Továbblépve a BMW i8-tól, az OSRAM lézertechnikáját most beépítették a BMW 7 sorozat fényszóróiba is. A lézermodul, három nagy teljesítményű diódával az OSRAM Opto Semiconductor regensburgi kutató laboratóriumának fejlesztésén alapul. A lézeres teljesítményfokozás kiegészíti a teljes fénykévét, és a létező leghosszabbat hozva létre: akár 600 méteres hosszúságút.

Az OSRAM lézermodulja az első, lézer fényszórókkal gyártott globális szériaautóban

Hans-Joachim Schwabe, az OSRAM speciális fénytechnikai ágazati vezérigazgató szerint: „A LED és lézertechnikai területen elfoglalt piacvezető pozíciónk mellett a lézerfény a járműlámpa-technológia következő lépéseként történő alkalmazása megint csak a mi szakértelmünk ékes bizonyítéka a világításrendszerek területén.”.

Az OSRAM már rendszerpartnerként kulcsszerepet játszott a BMW i8 lézeres első fényszórójának kifejlesztésében. Ezt 2014-ben dobták piacra, ez volt az első szériagyártott autó lézeres fényszórókkal. Ugyanaz az OSRAM lézermodul az új BMW 7 sorozatba van beépítve.

Lézerfény – a következő lépés az autóipari világítástechnikában

A lézer diódák nagy előnye a kis mérete: rengeteg fényt képesek előállítani rendkívül kis helyen. Egy lézerdióra pár mikronon majdnem pontszerű fényáramot képez, így az alkalmazott lencse akár egész kicsi is lehet. A kiemelkedően magas fényintenzitás szintén hozzájárul hosszú hatótávolságához. Ez az oka annak, hogy a jövő fényszóróit még a mainál is kisebbre fogják tervezni, a fényteljesítmény feláldozása nélkül. A dizájn és a funkcionalitás kombinációja azt jelenti, hogy a lézerfény óriási jövőbeli potenciállal rendelkezik az autóipari világítástechnikában.